Nie, nebojte sa, nasledujúce riadky nebudú politologickým rozjímaním nad (ne)želaným smerovaním Slovenska. Teda nebudeme písať o tom, prečo nie (alebo prečo práve) Doľava! Doľava! Doľava!
Slovenčina nám totiž umožňuje dvojzmyselnosť, takže pôjde o dopravu, o transport. Samozrejme, nie na Marse, ale v Prešove. Výkričníky za týmto slovom a viacnásobný výkrik, či povzdychnutie (vyberte si podľa momentálnej nálady) naznačujú, že ani zďaleka v tejto sfére nie je všetko v súlade \"s kostolným poriadkom\".
Kým pred štyrmi rokmi pri štarte kampane pred komunálnymi voľbami vznikla (vďaka komu? ) ústredná téma pre bezmála všetkých kandidátov vyjadrená pár slovami- ako treba pomôcť prešovskému futbalu, tak v týchto dňoch sa v podobnej situácii stáva témou tém doprava. A je to správna voľba - na pulze dňa. Lebo okrem problematiky zahraničných investícií v Prešove a celkového zviditeľnenia Prešova niet \"chlebovejšej\" témy. Nastoľujú ju aj kandidáti, ktorí by sa prv mali pozrieť na seba do zrkadla, či oni sami (keď už vládli), či ich blízki nie sú na vine, že stav v doprave na území Prešova je práve taký, aký je. Ale dobre, je demokracia a treba kalkulovať aj s tým, že volič má krátku pamäť...
Každopádne doprava nie je hlúpa téma predvolebnej kampane v treťom najväčšom meste na Slovensku, alebo tiež - ako vraví nemenovaný klasik našich hájov a lúk - \"perši krajski valal\". Načo tu písať o tom, aké dlhé kolóny áut stoja ráno na príjazdových komunikáciách do centra mesta, aký problém je parkovanie. Každý, a to nielen vodič, musí vidieť, že situácia nie je dobrá. A začať ju riešiť bolo už včera neskoro. Pravdivé je však aj tvrdenie, že zbytočne plakať nad rozliatym mliekom, pýtať sa, kto je vinný za panujúci stav. Môže to krátkodobo pomôcť len niekomu, ale podstatu problému nevyrieši.
Nečakajte teda, že v týchto riadkoch budú aj návrhy, ako dopravnú situáciu v Prešove riešiť, kde by mal byť obchvatový tunel, kadiaľ by mala viesť trasa obchvatov, aby tí, ktorí do Prešova nesmerujú, aby sem na svojich štvorkolesových tátošoch ani nevošli, alebo kde by mal byť namiesto terajšej hlúpej križovatky kruhový objazd, kde podchod, kde (aj) nadchod. Odpovedať na tieto otázky bude ten, koho si vyberieme. Aj so svojím tímom spolupracovníkov. Činmi.
Žiaľ, doprava v Prešove zaspala, bude treba celú túto oblasť prebudiť. Nič viac, nič menej. Teda menej áno - výhovoriek, prečo sa to a to nemohlo a nemôže.
(jj)
0